چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: رشته باریکی که ماسیمو موراتی و روبرتو مانچینی، مالک و سرمربی اینتر را به یکدیگر وصل کرده بود،‌ سه‌شنبه شب با جلسه ۲۵ دقیقه‌ای میان آنها کاملاً پاره شد.

هنوز ۳ سال از قرارداد مانچینی باقی مانده بود و یک روز قبل از این مدیربرنامه‌های او با رد تماس باشگاه چلسی از علاقه او به ماندن در جوزپه مه‌آتزا خبر داده بود، ولی پس از این جلسه کوتاه طرفین تصمیم به قطع همکاری گرفتند.

جورجیو دی جورجیس، مدیربرنامه‌های مانچو به گاتزتا می‌گوید: «همه‌چیز تمام شده؟‌ تقریباً‌، ولی من هیچ تاییدیه‌ای ندارم.»

مطبوعات ایتالیا از مدت‌ها قبل از آینده مبهم مانچینی در اینتر می‌گفتند، به‌ویژه اینکه او پس از قهرمانی تیمش در سری A هم حاضر به هیچگونه صحبتی نشد.

این مربی ۴۳ ساله پس از حذف اینتر مقابل لیورپول در لیگ‌قهرمانان هم گفته بود که در پایان فصل از این تیم جدا می‌شود و هرچند پس از ملاقات با موراتی به سرعت تغییر عقیده داده بود، ولی شایعات در مورد رفتن او همچنان ادامه داشت.

دی‌جورجیس در مورد جدایی موکلش اضافه می‌کند: «این قطعاً‌ تصمیم باشگاه خواهد بود، چرا‌که او علاقه‌ای به رفتن نداشت. او به خاطر احترامی که برای موراتی و بازیکنانش قائل بود، هرگز چنین کاری نمی‌کرد.»

هرچند نمایش اینتر باوجود مهره‌های معتبرش، جذابیت چندانی نداشت و هرگز منتقدان را راضی نکرد، با این حال کارنامه مانچینی با فتح ۳ اسکودتو، ۲ جام‌حذفی و ۲ سوپر جام ایتالیا، او را به موفق‌ترین مربی این باشگاه در ۳۰ سال گذشته تبدیل کرده است.

البته پرونده کالچوپولی که منجر به تضعیف سایرمدعیان فوتبال ایتالیا شد، در آسانتر شدن مأموریت مانچینی سهم زیادی داشت. پس از این ماجرا، مانچینی به یکی از نامزدهای جدی مربیگری در چلسی تبدیل شد.

آبراموویچ که به همراه مشاورانش در حال بررسی سابقه مربیان مختلف است، حالا پرونده مانچینی را بار دیگر به جریان می‌اندازد.

با جدایی مانچینی، بار دیگر نام ژوزه مورینیو برای نشستن روی نیمکت اینتر مطرح شد. نام مربی مشهور پرتغالی که ۸ ماه گذشته بیکار بوده، از مدت‌ها قبل به عنوان جانشین مانچو مطرح بود.

حتی روزنامه‌های پرتغالی خبر می‌دهند که مورینیو از ۵ ماه پیش مشغول یادگیری زبان ایتالیایی است. به نظر می‌رسد که او به‌زودی با قراردادی ۳ ساله و با حقوق سالانه 9 میلیون یورو  به اینتر بپیوندد وحتی می‌خواهد تعدادی از سربازان فداکارش در چلسی را به سن‌سیرو بیاورد.

به گزارش روزنامه گاردین، مورینیو به دنبال دروگبا، ریکاردو کاروالیو و فرانک لمپارد خواهد بود. انتقال دروگبا با توجه به رابطه صمیمانه‌اش با مورینیو و جنجالی که درهفته‌های اخیر در اردوی چلسی به‌وجود آورد، درصورت نهایی شدن کار مورینیو، قطعی است.

با این حال چلسی بعید است که با جدایی کاروالیو،‌ بهترین مدافعش و همچنین لمپارد موافقت کند. مورینیو پس از جدایی از چلسی گفته بود که می‌خواهد مربیگری در اسپانیا یا ایتالیا را تجربه کند و با توجه به اینکه نیمکت‌های رئال و بارسا و حتی میلان درحال حاضر خالی نیست، انتقال او به اینتر، تنها پاسخ این معادله است.

موراتی هم با این انتخاب،‌ بیش از همه موفقیت در لیگ قهرمانان را هدف قرار می‌دهد، هرچند مورینیو در دوره اقامت ۳ ساله‌اش در لندن نتوانست موفقیت اروپایی‌اش در پورتو و آنچه موجب شهرتش شده بود را تکرار کند.

کد خبر 53450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز